Amerika - Reisverslag uit Belton, Verenigde Staten van Gerda bes - WaarBenJij.nu Amerika - Reisverslag uit Belton, Verenigde Staten van Gerda bes - WaarBenJij.nu

Amerika

Door: Dick,Anja,John en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

26 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Belton

Hallo volgelingen. Hier dan het beloofde aller laatste reisverslag. Vanaf een Campground buiten San Francisco, waar we nu geen lawaai hebben van auto's of vrachtwagens. Nu wanen we ons op de woelige baren. We horen hier het ruisen van de zee. Gisteren zijn we hier aangekomen. Om 10.30 uur, helaas konden we pas om 12.00 uur inchecken. Het advies was om onze campers op het parkeerterrein neer te zetten bij de dichtstbijzijnde Grosserie. Zo trouw als we zijn volgde we dit advies op. Toen we dit hadden gedaan, kwam er een Amerikaans stel op ons af. Zij vertelde ons dat het niet echt Safe was om de Campers daar neer te zetten. Er zat een risico aan dat we zouden worden weggesleept. Nou dat wil je toch niet op de één na laatste dag. Dus maar even gewacht tot 12.00 uur. Dit Echtpaar ( wiens buurvrouw back in Oregon overigens from Holland kwam) gaf ons goede adviezen over het openbaar vervoer in San Francisco. Hoe we bij de Golden Gate Bridge konden komen. Nog even voorgesteld dat hun onze gidsen zouden zijn, helaas dat werd het niet.Wel hele vriendelijke mensen en erg behulpzaam. ( vanmorgen kwamen ze nog even vragen of alles gelukt was) Na deze goede adviezen, hebben we gewacht tot 12.00 uur. Dit was geen straf, het weer zat mee dus even een chappucino en een Americano gescoord bij de bakker. Je moet hier wel geduld hebben wanneer je een chappucino besteld, wordt met zorg bereid. Na te hebben ingecheckt zijn we op weg gegaan naar de Golden Gate Bridge. Broodje mee ( ook bij de plaatselijke bakker) voor onderweg. Na 2 busritten van bij elkaar 1 uur kwamen we eindelijk bij ons doel van die dag. We dachten de Bridge eerst met de fiets te doen, maar dit was te omslachtig. We zouden dan weer terug moeten. Dus we hebben hem gelopen, 4 kilometer heen en weer 4 terug. Heerlijk, heen voor de wind en terug tegen. We zagen vanaf de brug Alcatraz liggen. Het was een mooie wandeling. Gelukkig helder weer, soms kan de mist blijven hangen waardoor de Bridge in de mist ligt en het uitzicht lang niet zo mooi is. Na deze wandeling moesten we even zoeken hoe we weer terug kwamen op de Campingground. Dit was wel even een dingetje. De buschauffeur van lijn 28 (wiens moeder uit Arnhem kwam) gaf als tip lijn 1 te volgen. Hij vertelde nog even een mop over de Hollanders, nou dat is toch wel even anders wanneer er een mop verteld wordt in je eigen taal. Enfin door dit "goede" advies waren we even de weg kwijt. Echter met vragen ( Goed advies van Jet) kom je een heel eind. Dus wederom een Dame die ons vertelde wat te doen, alleen wij wilden gaan zoals we waren gekomen ( eigenwijze hollanders). We waren met de bus gekomen en wilde hier ook weer mee terug. Nu stuurde zij ons met de Subway en dan konden we de bus pakken. Achteraf was dit een goed advies wat we toch maar opgevolgd hebben. Na een enerverende dag kwamen we laat thuis en kochten bij de plaatselijke kruidenier.....2 hele warme kippen en een stokbrood. Zin om te koken hadden we niet. Borreltje na en op tijd naar bed...luisteren naar het ruisen van de Zee. VANDAAG....Laatste dag. We waren qua openbaar vervoer iets wijzer. We hebben een ticket gekocht voor de Hop on Hop off city tour bus. Veel gezien van San Francisco. Pier 39 was erg gezellig en mooi om even te vertoeven. De zeehonden die daar vertoeven is een druk bezochte atractie. Wat maken die beesten een herrie wanneer ze met elkaar communiceren. Prachtig schouwspel. En nu....het is hier 21.50 uur. We hebben Macaroni gegeten en alle restjes opgemaakt. Alvast het een en ander opruimen, bij elkaar zoeken. Morgenochtend vroeg uit de veren. De Campers wegbrengen, schoonmaken,koffers pakken. Het is dan de laatste dag hier.....voor ons hier in Amerika. Onze vakantie zit erop voor 2018. Fijn dat we jullie een stukje mee konden laten reizen. Heel veel liefs van ons en tot gauw.

• 28 Oktober 2018 - 09:31

Moni Bijman:

Bedankt voor de reisverslagen.
    Wat was het leuk om jullie te volgen, was net alsof ik er een beetje bij was.
    Goede reis terug en tot ziens